Bullflex kobling

3.464,00 kr.17.331,00 kr.

100% Jysk Webshop

2 års reklamationsret

Levering 4-7 hverdage

Møder kravene til den moderne sejler

Bullflex er løsningen på den voksende efterspørgsel efter forbedret sejlkomfort. Den er designet med fokus på at sikre optimal dæmpning af vibrationer. Torsionsvibrationer udjævnes effektivt takket være det ekstremt fleksible gummielement, der garanterer en lyd- og vibrationsfri transmission uden slør mellem motoren og skrueakslen. En markant egenskab er den fremragende justering af skrueakslen. Der er også specielle adapterflanger tilgængelige, herunder specialfremstillede til de mest populære Volvo, Yanmar og Kanzaki gearkasser (se side 89).

Fordele i overflod:

  • Ekstremt høj fleksibilitet
  • Forhindret glidning (både aksialt og radially) for at sikre pålidelig transmission under alle forhold
  • Tilladt forskydning op til 2°
  • Fremragende centrering af akslen muliggør høje akselomdrejninger
  • Akslen forbliver centrisk selv i bakgear
  • Mulighed for at fjerne centreringsringen, hvis to eller flere støttelejer anvendes
  • Indbygget trykdæmper reducerer aksiale vibrationer
  • Ikke-konisk klemmenav sikrer perfekt centrering og let afmontering af akslen

Tekniske specifikationer:

  • Modeller 1, 2 og 4 har en 4″ gearkasseflange
  • Modeller 8, 12 og 16 har både 4″ og 5″ gearkasseflanger
  • Model 32 er udstyret med 6 M16 gevindhuller på en diameter af Ø120,65 mm/4,75″, hvilket muliggør montering på de fleste gearkasser (Hürth, Velvet, Technodrive, ZF og P.R.M.)
  • VETUS kan levere nødvendige monteringsdetaljer for Bullflex-installation på gearkassen

Justering af Bullflex

En motor monteret på fleksible ophæng vil naturligvis altid have en vis bevægelse. Når skrueakslen er fastgjort – det vil sige understøttet af to eller flere ikke-fleksible lejer – bør skrueakslen forblive uberørt af motorens bevægelser.

Hvis dette ikke overholdes, kan det medføre skader på motorophænget, koblingen og akseltætningen. Ved installation af et fast akselsystem kan den centrerende ring fjernes fra Bullflex-koblingen. Dette er nødvendigt, hvis afstanden mellem output-flangen på gearkassen og det første akselleje er mindre end 20 gange akslens diameter.

Pendulbevægelser fra den fleksibelt ophængte motor vil så ikke blive overført til skrueakslen, men vil i stedet blive absorberet problemfrit af Bullflex-koblingen. Fjernelse af centreringsringen påvirker selvfølgelig ikke de vibrationsdæmpende egenskaber negativt.

Hvor skrueakslen kun understøttes af ét fast leje, vil Bullflex-koblingen, med sin monterede centreringsring, fungere som et fleksibelt kugleled. Dette sikrer, at skrueakslen forbliver støttet og centreret inde i Bullflex-koblingen, uanset eventuelle bevægelser fra motoren.

Bemærk: Denne kobling er ikke egnet til V-drev.

Yderligere information

Brand

Vetus

Type

Koblingstype 1, Koblingstype 12, Koblingstype 16, Koblingstype 2, Koblingstype 32, Koblingstype 4, Koblingstype 8

Akselstørrelse

1 ", 1 1/2 ", 1 1/2 ″, 1 1/4 ″, 1 3/4 ″, 2 ", 20 mm, 25 mm., 30 mm., 35 mm., 40 mm, 45 mm, 50 mm, 60 mm, 70 mm

Vores leveringstid er normalt 5 hverdage.
Nyd at varen sendes direkte til din hoveddør